Search by category:
Egyéb kategória

Az ősz beköszöntött Mosonmagyaróváron (Barangoló)

Károly Zsolt

2023. 11. 18., szo – 09:35

Mosonmagyaróvár |

Azt mondják, hogy az igazi pihenés az minimum tizenhárom nap szabadsággal kezdődik, ennyi idő kell ahhoz, hogy az ember gondolkodása lenyugodjon a hétköznapi kihívásoktól. Ilyen természetesen ritkán adatik meg, de három éjszakára így is eljutottunk Mosonmagyaróvárra.

A rövid kirándulásunk meglehetősen hűvösre sikeredett, hisz ekkor köszöntött be az ősz úgy igazán, az eső is elkísért minket. Nagyon szeretünk Magyarország keleti és nyugati végeiben kirándulni, Debrecen örökre beírta magát a szívünkbe, akárcsak Sopron, ahol már kétszer is voltunk. Szerettünk volna egy új helyet meglátogatni, így esett a választás Mosonmagyaróvárra. Komáromból nem kellett a világ végére mennünk, a győri útra ráfordulva, kicsivel több mint egy óra alatt megtettük a 80 kilométeres távot. Joggal mondhatjuk, hogy itt van a kertek alatt. Szállásunk a Panoráma Hotel volt, amely a Lajta folyó partján helyezkedik el. Kicsit eldugott, de egyértelműen nagyon szép és kellemes helyen van. Az pedig különösen jó, hogy a városba érve a főút mentén végig ki van táblázva a hotel, GPS nélkül is gond nélkül megtalálni.

Futura

Szeretjük a hosszú városi sétákat, főleg a történelmi részeket. Gyönyörködni az épületekben, olvasgatni a táblákat, megtudni, ki járt erre, mit csinált a városért. Azonban ezt nagyon nehéz élvezni, ha esik az eső. A Google-térképet felcsapva a reggeli felett, elkezdtünk alternatív programot keresni, nem szerettünk volna egész nap a hotelben feküdni. Kiemelném, a múzeumi látnivalók csodálatosak, érdemes azokat is megnézni, azonban mi egészen más irányba indultunk. A városban található a Futura Interaktív Természettudományi Élményközpont, amely tudományos játszóház kicsiknek és nagyoknak egyaránt, egy 300 éves magtárban. Magyarország legnagyobb tudományos élményközpontja egy 4-5 órás kikapcsolódási lehetőség, ahol felfedezhetjük a négy őselem, a víz, a föld, a levegő és a tűz titkait, illetve a Szigetköz növény- és állatvilágát. Mindemellett tudományos előadásokat hallgathatunk, megtekinthettünk egy működő Tesla transzformátort, élőben nézhettünk dolgozó robotokat a Marson és egy szabadulószobából is kiszabadulhatunk. A szabadulószoba egy kiváló élmény volt, fura érzés „elveszni az időben”. Minden bizonnyal, ha gyerekekkel is érkezünk, egy kiváló napot tudunk eltölteni a Futurában, nem is igazán kell keresni mást. Fontos azonban odafigyelni a nyitvatartásokra. A téli nyitvatartás 2023. szeptember 4-től 2024. március 31-ig érvényes. Hétfő, kedd, szerda zárva tart az élményközpont, csütörtök, péntek, szombat, vasárnap pedig 10.00–18.00 között látogatható. A nyári nyitvatartási időszak 2024. április 1-től 2024. szeptember 1-ig tart, minden nap 10.00–18.00 között érkezhetünk. A belépődíj nem olcsó, 4000 forint, azaz kicsivel több mint 10 euró egy felnőtt jegy, gyerekeknek 3500 forint. Az árban még nincsenek benne olyan extrák, mint a szabadulószoba (1500 Ft), 5D-s moziélmény (1500 Ft/vetítés), Tesla küldetés-nyomozós gyerekjáték (2500 Ft/csapat). Mélyen a zsebünkbe kell nyúlni, főleg ha gyerekekkel érkezünk, a minimális kedvezményekkel együtt is.

Szigetköz

Vannak olyan városok Magyarországon, amik nagyon könnyen be-lopják magukat az ember szívébe, Mosonmagyaróvár is ilyen. Mikor csillapodott az eső, tettünk egy rövid városi túrát, s teljes mértékben átéreztük a Szigetköz hangulatát a városban, nagyon szépen körülöleli az urbán a természetet, békésen megférnek egymás mellett. A nyári időszakban külön programokat kínál a Szigetköz Győr–Mosonmagyaróvár témában. Akár egy hetet is el lehet tölteni természetjárással, csónakázással, kerékpározással és a környékbeli csodák felfedezésével. Természetesen aki az őszi túrákat szereti, az is nekivághat a rengetegnek, azonban sokkal kevesebb programmal, mint a nyári időszakban.

Ausztria

Rövid „őszelésünk” alatt ellátogattunk Ausztriába, hisz már csak egy lépésre voltunk a határátkelőtől. Hajtott minket a kíváncsiság Parndorfba, ahol a Designer Outlet bevásárlóparkot jártuk körbe. Egy üzletben találtunk tényleg igazi „outlet” élményt, illetve lehetőségünk adódott megkóstolni az osztrák kardinális szeletet. Kiváló édesség, egyszóval zseniális cukrásztermék. Hasonló érzéseket váltott ki belőlem, mint Szlovéniában a szlovén krémes. Helyi különlegesség, amit minden nap el tudnék képzelni az asztalon. A bolttúra után ellátogattunk Pátfaluba, amely a Fertő tó partján helyezkedik el. Megnéztük a világítótornyot és piknikeztünk a bekötőhídon. A tó egy része még Magyarországon van, azonban a nagyobbik fele Ausztriában. Területileg kisebb, mint a Balaton, azonban békésebb és nyugodtabb hely. Nincs annyira kiépítve és zsúfolva. Az „osztrák tenger” partjára még biztos visszatérünk. Néha meglepődik az ember, hogy mi van tőle alig száz kilométerre. A Szigetköz, Fertő tó, széles utak… Mámorító!